De website van SVB-Janssen maakt gebruik van cookies om je bezoek zo aangenaam mogelijk te maken. We gebruiken enkel noodzakelijke (functionele) cookies en plaatsen geen cookies die je gedrag volgen of die dienen voor advertentie doeleinden. Door verder gebruik te maken van onze site, nemen we aan dat je hiermee akkoord bent. Meer info over cookies.
INLOGGEN
Version fran├žaise
WINKELKARRETJE
Home    |    Onze folder    |    Over SVB-Janssen    |    Nieuwsbrief    |    Winkelkarretje    |    Contact    |    Koopjeshoek

Een printer is maar zo goed als de dienst na verkoop


Printers worden almaar vaker gezien als een product, dat losstaat van enige service.
Maar bedrijven die hun printers op die manier bekijken, lopen extra risico om verkeerde beslissingen te nemen. Zo zijn ze geneigd hun keuze voor een bepaalde printer of multifunctional alleen te baseren op de aankoopprijs en de prijs die ze per geprinte pagina zullen betalen. Hoewel dat logisch klinkt, is het dat allerminst. Een bedrijfswagen beoordeel je tenslotte ook niet louter op zijn verbruik per gereden kilometer. Hoeveel onderhoud zal de wagen nodig hebben? Wie zal dat onderhoud uitvoeren? Hoe lang moet ik mijn wagen missen? Met printers is het niet anders. Of je nu het duurste, het goedkoopste, het nieuwste of het meest ecologische model koopt, uiteindelijk is je printer maar zo goed als de service die je na verkoop geniet.

Natuurlijk beweert elke printerfabrikant dat hij de beste dienst na verkoop levert – hoe zou je zelf zijn? Het loont dus zeker om te weten waarop je precies moet letten als je verschillende services vergelijkt. Dit zijn alvast de belangrijkste aandachtspunten:

Service begint al vóór de verkoop
Was jij ook van plan om je printer te kiezen alléén op basis van de prijs per geprinte pagina? Niet doen dus. Toch zeker niet voor je de printbehoeften van je bedrijf grondig in kaart hebt gebracht, het liefst met de hulp van een expert ter zake. Want hoe beter je printer bij je behoeften past, hoe langer hij zal meegaan en hoe meer hij zijn waarde zal bewijzen. Printerleveranciers met een uitstekende dienstverlening inventariseren voor de verkoop al je printbehoeften en stellen je op basis daarvan de beste oplossingen voor; een service we u aanbieden waardoor de juiste keuze een stuk makkelijker wordt.

Printer vandaag defect, morgen alweer hersteld
Als je printer of multifunctional het vandaag laat afweten, wil je hem ten laatste morgen weer kunnen gebruiken. Dat weet de persoon aan de andere kant van de helpdesk ook, maar niet altijd zal de belofte om morgen iemans langs te sturen realiteit zijn. Tenzij met een toestel onder contract bij SVB-Janssen. Wij hebben een eigen technische dienst die er voor zorgt dat u binnen de afgesproken tijd een technieker uw toestel komt herstellen. Kunnen we niet zelf binnen het voorziene tijdstip komen, dan doen we beroep op de technische dienst van Kyocera zodat we u een dubbele garantie kunnen bieden op dit vlak.

Dienst na verkoop: wie meet, die weet
Elk bedrijf kan beweren dat zijn dienst na verkoop de beste is, maar lang niet alle bedrijven beschikken over het nodige cijfermateriaal om dat te staven. Daarom nodigen we elke klant na een technische interventie uit om deel te nemen aan een korte enquête die de kwaliteit van onze service meet. Zo kunnen we cijfermatig aantonen dat meer dan 98 procent van onze klanten zeer tevreden is over onze dienst na verkoop.

Nog altijd niet zo overtuigd van het diensten? Je vraagt het gewoon aan onze klanten. 

Waarom een multifunctionele printer huren bij SVB-Janssen nog zo geen slecht idee is...

Voor- en nadelen van leasen of huren.
Indien we opteren voor een leasing via een bank- of verzekeringsmaatschappij, dan ben je gebonden voor de periode die is afgesproken. Je betaalt dan het toestel in maandelijkse stukjes zodat je zelf niet het volledige bedrag moet voorhanden hebben bij de aankoop. Enig nadeel is dat het duurder wordt dan een gewone aankoop. De desbetreffende instelling zal er kosten, interesten en een premie voor de risicoverzekering voor aanrekenen. 

In combinatie met een onderhoudscontract zullen beide contracten meestel dezelfde begin- en einddatum hebben. Handig, want in dit geval heb je geen enkele zorg, tenzij de maandelijkse kost natuurlijk.

Op het einde van de afgesproken periode zal in sommige gevallen het leasing- en onderhoudscontract automatisch worden verlengd voor een periode van 1 jaar of zelfs langer, afhankelijk van wat er in de overeenkomst is opgenomen. Pas er in elk geval zeker voor op dat, wanneer u het contract niet wil verder laten lopen, u de opzegdatum (meestal 6 maanden voor de vervaldag) zeker niet uit het oog verliest. 

Bedenk ook dat u na de afgesproken periode van het contract de apparatuur in priciepe heeft betaald. Een leasing langer laten lopen dan de afgesproken periode is meestal niet de beste optie, al zijn er soms wel redenen om het toch te doen.

Een multifunctionele printer huren bij SVB-Janssen BV
Bij ons wordt de huurprijs bepaald door de aankoopwaarde van de goederen, gedeeld door het aantal maanden dat de overeenkomst wordt aangegaan. Er komt ook een kleine administratieve kost bij, maar die is merkelijk lager dan vergoedingen die een financiële instelling vraagt.
Je betaalt bvb voor een machine van € 2.400 gedurende 60 maanden iets meer dan € 40 per maand. Dat 'iets meer' is afhankelijk van een aantal factoren, maar zoals reeds gezegd, zal dit zeker lager liggen dan bij een bank- of verzekeringsmaatschappij.

Ook hier zal in de meeste gevallen een onderhoudscontract worden voorzien, gelijklopend met huurperiode van het toestel.

Wat gebeurt er na de huurperiode?

  • De klant zegt het contract op; de machine wordt door onze diensten terug opgehaald op het einde van het huurcontract.
  • Kiest de klant ervoor om op het einde van een huurcontract bij SVB-Janssen de samenwerking voort te zetten.
    Dan zijn er twee opties. Ofwel gaan we de machine vervangen door een nieuw apparaat dat meestal performanter is dan de vorige. Een nieuwe overeenkomst wordt dan opgemaakt.
    Tweede optie: de klant wil de machine toch nog houden, aangezien ze nog voldoet aan de vereisten of omdat vervanging op korte termijn niet aan de orde is. In dat geval zullen we de machine - als ze technisch nog in orde blijkt en dus nog naar behoren kan blijven werken - bij de klant laten staan, al dan niet met dezelfde waarborgen. Dat gaan we op dat ogenblik samen met de klant bespreken. Voor alle contracten vanaf januari 2020 kan de huurprijs van de machine dan worden verminderd tot zelfs gehalveerd. De prijs van het onderhoudscontract zal in de meeste gevallen behouden blijven.

U beschikt op dat ogenblik over een degelijke machine, met behoud van het onderhoudscontract aan een gereduceerde huurprijs.

Wat gebeurt er als u tijdens een lopende overeenkomst toch de machine wil inwisselen omdat ze niet krachtig genoeg meer is of omdat je een toepassing hebt waar je huidige toestel niet meer geschikt voor is?
We gaan dan samen met de klant op zoek naar de win-win situatie. SVB-Janssen neemt na overleg met de klant de bestaande machine weg en plaatst een nieuwe met de gevraagde mogelijkheden. Een nieuwe overeenkomst wordt dan opgemaakt.

Omdat de machine gedurende de huurperiode onze eigendom blijft, zullen we er nog meer dan zeker voor zorgen dat ze in perfecte staat blijft werken. We hebben hier trouwens zelf voordeel bij. 

Kort samengevat zijn de kernwoorden prijsvoordeel, kwaliteit en betrouwbaarheid, soepelheid en correct. 


Kopen of huren, wat is het beste?

Laten we beginnen met een apparaat aan te kopen.

Machines in gebruik zetten kan je op verschillende manieren doen. U kan ze aankopen, leasen via een bank- of verzekeringsmaatschappij, of huren.

Aankopen is de meest directe vorm; u kiest een toestel, laat het leveren en instelleren en de kous is af.
In dit geval betaalt U direct het volledige bedrag dat op de factuur vermeld staat.

De aankoop is na betaling uw volledige eigendom en u doet er mee wat u wil, zonder dat u aan derden een uitleg bent verschuldigd.
Ook na de gebruikelijke afschrijvings periode van 5 jaar blijft het toestel in uw bezit.
Voldoet het apparaat nog steeds, dan laat u dat verder werken zoals voorheen en heeft u op dat ogenblik geen nieuwe uitgave.
Het is ook mogelijk dat de technologie van het toestel achterhaald is en dan beginnen we weer van vooraf aan, u koopt een nieuw apparaat.

Het verhaal een is ietsjes anders wanneer er op die machine een onderhoudscontract staat.
Dit contract waarborgt u gedurende een bepaalde periode (meestal 5 jaar) dat de machine blijft werken, werkuren, verplaatsingskosten, onderhouden, herstellingen, toners en dums zijn meestal in dit contract inbegrepen. Dat wil zeggen dat u een bepaald bedrag betaalt voor elke afdruk die u maakt en daarmee alle hierbovenvermelde kosten zijn gedekt. Of er nu een technieker eenmaal of twintigmaal moet langskomen, u betaalt hier geen extra's voor. Voor zo ver de waarbogen gedekt zijn in het onderhoudscontract natuurlijk.

Na de periode van 5 jaar kan in sommige gevallen het contract al dan niet automatisch verder lopen. Dit hangt af van de aanbieder. 
Heeft u een vast contract van 5 jaar zonder mogelijke verlenging, dan kan het toestel bij het eindigen van het onderhoudsconrtract verder blijven werken, maar de eventuele onderhoudskosten en de verbruiksgoederen zijn dan niet meer inbegrepen en zullen afzonderlijk worden gefactureerd.

Een nadeel in dit verhaal kan zijn dat gedurende de periode dat u het toestel graag had gebruikt, de situatie merkelijk wijzigt. 
Bvb: uw bedrijf groeit of nieuwe technologieën zijn noodzakelijk. De machine voldoet niet meer aan de gestelde eisen en zal moeten vervangen worden door een grotere, dikkere, kleinere, snellere...

De huidige machine moet dan worden overgenomen bij de aankoop en dat is nooit winstgevend; niet voor de verkoper, niet voor de koper. Zelf op zoek gaan naar een koper op de tweedehandsmarkt is dan nog een optie, maar tijdrovend.

Samengevat:
voordelen:
- eenmalige kost zonder meerprijs (als de fondsen beschikbaar zijn)
- na de afschrijvingsperiode kan het toestel werkzaam blijven
- u bent ten allen tijde eigenaar en heeft volledig vrijheid van gebruik.

- indien met onderhoudscontract bent u minstens 5 jaar gerust.

nadelen:
- bij een gewijzigde situatie is het apparaat moeilijker te vervangen
- u bent 100 % financieel verantwoordellijk voor eventuele defecten
- de vervroegde opzeg van het onderhoudscontract is soms moeilijk tot onmogelijk.

In een volgend bericht vertellen we je over de voor- en nadelen van huurmogelijkheden.


02/06/2020: Printers aankopen, leasen of huren?  -  Deel 1: aankopen.


 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Schrijf je in en ontvang regelmatig informatie over onze nieuwe producten, acties, promoties, ...

Onze gegevens
SVB-Janssen
Aarschotsesteenweg 136
3111 Wezemaal

Tel.: 016/230508
E-mail: info@svb-janssen.be
Contactpagina
Openingsuren
Maandagvan 09.00 tot 17.30 uur
Dinsdagvan 09.00 tot 17.30 uur
Woensdagvan 09.00 tot 17.30 uur
Donderdagvan 09.00 tot 17.30 uur
Vrijdagvan 09.00 tot 18.00 uur
Zaterdagvan 09.30 tot 13.00 uur
ZondagGesloten
FeestdagenGesloten
Account
U bent momenteel niet ingelogd.
Klik hier om nu in te loggen.

Heeft u nog geen account? Klik hier om een gratis account aan te maken.

Een account is optioneel. U kan ook een bestelling plaatsen zonder een account.
Info
14 dagen retourrecht: niet goed, geld terug. Zonder gedoe. Een eventuele kost voor terugzending is ten laste van de klant. Retourneren? Contacteer ons of gebruik het Europees herroepingsformulier.

Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
Nieuwsbrief
Schrijf je in op onze nieuwsbrief om alle nieuwtjes en promo's direct in je mailbox te ontvangen!